fredag 24. april 2009

Trist .

Etter at Luzy begynte med sine rier sent i går kveld. Trodde vi at det kanskje var noe på gang i løpet av ett døgn.. Hun ville bare ligge på fanget å kose hele denne kveld .. Jeg hadde spurt min venninne om hun ville vere med på hennes fødsel .Siden hun som skulle hjelpe meg ikke kunne hjelpe meg likevel da hun ble forhindret .. Det begynte å bli sent uten at noe skjedde . Så hun reiste hjem, å jeg tok med meg Luzy sengen for å prøve å sove litt.. Litt søvn ble det til hun vekket meg i fem tiden på morgen .. Jeg tok henne med ut en tur .. Når vi kom inn, så gikk vannet kl 05:30 . Når det ikke skjedde noe med rier og hun var rolig . Så ringte jeg min venn Gudny for å høre om hva jeg skulle gjøre , siden jeg synes dette tok så lang tid.. Hun sa at jeg kunne se ann det litt til . For å se om det skjedde noe .. Det var forsatt ingen som skjedde .. Så etter noe timer valgte jeg å ringe dyrlegen for å høre hva jeg skulle gjøre.. Dem ville at jeg skulle komme så fort jeg kunne siden det var en stund siden vannet gikk.. Jeg fikk vekket hun som var hos meg kvelden før . Vi kjørte så til dyrlegen som holder til i Tønsberg .. Når vi kom fram, og tok henne ut av buret så hang det en valp ut.. Det var død.. Vi tok bilde av henne for se om at det ikke lå noe flere valper der.. Hun var tom .. Det var som å få ett slag i ansikte . Jeg trodde virklelig hun hadde mange.. Dyrlegen mente hun hadde nok abotert dem bort .. Han ga henne en rie sprøyte for å forsikre seg for at hun hadde fått ut alt.. Vi reiste hjem, å hun sovnet i buret helt utslitt.. Hun reagere på at valpene til Diva gir fra seg lyd, da spetter hun opp selv om hun sover.. Hun ville gjerne tatt seg av disse valpene .. Jeg synes virkelig at dette ble en trist slutt på hennes poblemer .. Jeg hadde unnet henne så å få sine egene valper.. Jeg håper at hennes frustasjon vil snart gå over. Så hun kan bli seg selv igjenn .. Etter en lang dag skal det bli godt å få slappe av .. Å kose med Diva og dem andre hundene her .. Dem har blitt satt litt til side disse dagene .. Nå som dagene blir mere normale . Kan jeg nyte Diva sine valper dem er så søte . Spiser godt , og legger godt på seg .. Så det går veldig bra med med hennes valper ..

1 kommentar:

  1. Det var virkelig trist dette, Elisabeth. Vet jo at du hadde forhåpninger til dette kullet. Håper Luzy har det bra nå. Så håper jeg du klarer å glede deg over Divas skjønne små.

    SvarSlett